"Grafica Versus Grafica" adı altında 2009'un Ocak ayında başlattığımız iki ülkeli grafik tasarım etkinliklerimizin birincisini İran'la yaptık. Poster sergisi ve İran poster tasarımıyla ilgili bir seminerden oluşan etkinliğimiz, hem eğitsel, hem de sanatsal yetkinlik açısından oldukça doyurucu bir seviyedeydi. Aslında nitelik birincil kaygımızdır. İşte bu yüzdendir ki, alanın en yetkin isimlerini biraraya getirmek ve onların öncülüğünde ortak etkinliklere imza atmak öncelikli hedefimizdir. 2010'da ikincisini planladığımız "Grafica Versus Grafica" grafik tasarım etkinliğini bu defa Ex Libris kapsamında yapıyoruz.
Kitabı sahiplenme, ona bir aidiyet kazandırma ve onun tanınabilirliğinin imgesini oluşturma gibi ihtiyaçlardan doğan Ex Libris, özgün baskının avuçici bir alanda minimalize edilmiş şeklidir. Her türlü baskı tekniklerinin yanında, günümüzde artık digital ortamlarda da üretilen bu estet tasarım branşı, kitapseveri olduğu kadar kitabın varlığını da onore etmek için kendini varkılmaya devam ediyor. Internet'in virtüel gerçeklik ortamında yarattığı gezinme olanaklarından yararlanarak bilgiye varmanın, bilgisayar klavyesinden başka hiç bir fiziksel teması içermemesi bir yerde kitabın bedeninin inkar edilmesini gündeme getirdi. Bir kitap bedeninin fiziki varlığına ihtiyaç duyulması ve tensel bir temasın gerekliliğinin idrak edilmesi belki de Ex Libris'in hala yaşayan bir uğraş olmasının tek nedenidir.
Ex Libris, kitabın kendisi, kitabın sahibi ve okuru arasında oluşan üçlü bir ilişkinin baş aktörüdür. Sadece içerdiğiyle değil temsil ettiği değerlerle de hayatımızda yer aldığı için, kitapla onu sahiplenen arasında bir özdeşleşme ihtiyacının doğması böyle bir ilişkinin ürünüdür. Kitap okunduğu sürece bilinir ve bilindiği sürece okunursa, bir bilinen olarak nereye ait olduğunun da işaretini taşıması gerektiği üzerine düşünürsek, Ex Libris'in bir etiketten öte, süblime edilmiş bir hissiyatın göstergesi olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bu ayrıntılara baktığımız zaman Ex Libris sanatçılarının hangi gereksinimlerle böylesi spontan ve aynı zamanda tarihsel derinliğe sahip bir uğraş alanında salındıklarını anlamak zor değil. Bu anlayışı saf bir takdir seviyesinde bırakmak yerine Ex Libris'in geleneksel etkinliklerle yaşamasını sağlamak en azından bir kitapsever olarak bir vazifeye dönüşmeli. İşte biz de bu bilinçle yola çıkarak, hem uluslararası yarışma ve sergi, hem de öğrencilerimize yönelik atölye çalışması olarak tasarladığımız "Grafica Versus Grafica 2010"nun etkinlik odağını Ex Libris'e ayırdık.
Bu yıl ülke olarak seçtiğimiz partnerimiz Belçika oluyor. Ex Libris sanatı denince akla ilk gelen isimlerden olan Belçikalı sanatçı Martin R. Baeyens'in öncülüğünü paylaştığı bu uluslararası yarışma ve serginin arkasını getirmek bizim için bir ödev olacaktır.
The first bi-national Graphics design event, called 'Grafica Versus Grafica, started in January 2009 was with Iran; Consisting of a poster exhibition and a seminar on Iran poster design, this event was quite satisfactory regarding both the artistic and didactic competence. The quality is our primary concern. And thus, bringing the prominent names together and organizing a common event under their leadership is our primary target. The second "Grafica Versus Grafica" graphic design event is of Ex Libris type and will be held in 2010.
Born out of the needs of the book ownership, creating a sense of belonging and forming its symbol of recognizability, Ex Libris is the minimized form of a unique printing in a narrow space. Besides various types of printing techniques, nowadays, this branch of aesthetic design is digitally created. Ex Libris continues to exist, honoring the production of the book and book lovers as well. Denying the physical body of the book has been on the agenda since knowledge is acquired through search in the virtual reality of the internet, without any physical contact except the computer's keyboard. Being in need of the physical existence of a book and articulating the necessity of a corporeal touch are perhaps the chief reasons of the subsistence of Ex Libris still as an active profession.
Ex Libris is the chief actor of the trio; the book itself, the owner and readers. The apparent need of identification between the book and the owner is the product of this relation. Therefore Ex Libris, occupies a place in our lives, not only for its contents but also for the values it represents. A book is known as long as it is read and is read as long as it is known. If we consider the necessity of its sign regarding where it belongs as an object of knowledge, we may say that, beyond an etiquette, Ex Libris is a sign of a sublimed feeling (sensation). Going through such details, it is not difficult to understand what needs Ex Libris artists have and drift in an occupation with such contemporary as well as historical depth. Instead of discussing this understanding on the level of a pure appreciation, it must become a duty of book lovers to keep Ex Libris alive through traditional events. And thus, with this awareness, we organize "Grafica Versus Grafica 2010" both as an international contest, exhibition and student workshop, keeping Ex Libris as the main focus of the event.
Belgium is our partner of this year. It is our duty to promote and sustain this international contest, exhibition and workshop with the pioneering Belgian Ex Libris artist, Martin R. Baeyens.
Grafica versus Grafica
Belçika-Kuzey Kıbrıs’2010
EX LIBRIS – KİTABIN AİDİYETİ
Ümit İnatçı
“Grafica Versus Grafica” adı altında 2009’un Ocak ayında başlattığımız iki ülkeli grafik tasarım etkinliklerimizin birincisini İran’la yaptık. Poster sergisi ve İran poster tasarımıyla ilgili bir seminerden oluşan etkinliğimiz, hem eğitsel, hem de sanatsal yetkinlik açısından oldukça doyurucu bir seviyedeydi. Aslında nitelik birincil kaygımızdır. İşte bu yüzdendir ki, alanın en yetkin isimlerini biraraya getirmek ve onların öncülüğünde ortak etkinliklere imza atmak öncelikli hedefimizdir. 2010’da ikincisini planladığımız “Grafica Versus Grafica” grafik tasarım etkinliğini bu defa Ex Libris kapsamında yapıyoruz.
Kitabı sahiplenme, ona bir aidiyet kazandırma ve onun tanınabilirliğinin imgesini oluşturma gibi ihtiyaçlardan doğan Ex Libris, özgün baskının avuçici bir alanda minimalize edilmiş şeklidir. Her türlü baskı tekniklerinin yanında, günümüzde artık digital ortamlarda da üretilen bu estet tasarım branşı, kitapseveri olduğu kadar kitabın varlığını da onore etmek için kendini varkılmaya devam ediyor. Internet’in virtüel gerçeklik ortamında yarattığı gezinme olanaklarından yararlanarak bilgiye varmanın, bilgisayar klavyesinden başka hiç bir fiziksel teması içermemesi bir yerde kitabın bedeninin inkar edilmesini gündeme getirdi. Bir kitap bedeninin fiziki varlığına ihtiyaç duyulması ve tensel bir temasın gerekliliğinin idrak edilmesi belki de Ex Libris’in hala yaşayan bir uğraş olmasının tek nedenidir.
Ex Libris, kitabın kendisi, kitabın sahibi ve okuru arasında oluşan üçlü bir ilişkinin baş aktörüdür. Sadece içerdiğiyle değil temsil ettiği değerlerle de hayatımızda yer aldığı için, kitapla onu sahiplenen arasında bir özdeşleşme ihtiyacının doğması böyle bir ilişkinin ürünüdür. Kitap okunduğu sürece bilinir ve bilindiği sürece okunursa, bir bilinen olarak nereye ait olduğunun da işaretini taşıması gerektiği üzerine düşünürsek, Ex Libris’in bir etiketten öte, süblime edilmiş bir hissiyatın göstergesi olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bu ayrıntılara baktığımız zaman Ex Libris sanatçılarının hangi gereksinimlerle böylesi spontan ve aynı zamanda tarihsel derinliğe sahip bir uğraş alanında salındıklarını anlamak zor değil. Bu anlayışı saf bir takdir seviyesinde bırakmak yerine Ex Libris’in geleneksel etkinliklerle yaşamasını sağlamak en azından bir kitapsever olarak bir vazifeye dönüşmeli. İşte biz de bu bilinçle yola çıkarak, hem uluslararası yarışma ve sergi, hem de öğrencilerimize yönelik atölye çalışması olarak tasarladığımız “Grafica Versus Grafica 2010”nun etkinlik odağını Ex Libris’e ayırdık.
Bu yıl ülke olarak seçtiğimiz partnerimiz Belçika oluyor. Ex Libris sanatı denince akla ilk gelen isimlerden olan Belçikalı sanatçı Martin R. Baeyens’in öncülüğünü paylaştığı bu uluslararası yarışma ve serginin arkasını getirmek bizim için bir ödev olacaktır.
GRAFICA VERSUS GRAFICA
Belgium – North Cyprus 2010
The Subject: EX LIBRIS
Ümit İnatçı
The first bi-national Graphics design event, called ‘Grafica Versus Grafica, started in January 2009 was with Iran; Consisting of a poster exhibition and a seminar on Iran poster design, this event was quite satisfactory regarding both the artistic and didactic competence. The quality is our primary concern. And thus, bringing the prominent names together and organizing a common event under their leadership is our primary target. The second “Grafica Versus Grafica” graphic design event is of Ex Libris type and will be held in 2010.
Born out of the needs of the book ownership, creating a sense of belonging and forming its symbol of recognizability, Ex Libris is the minimized form of a unique printing in a narrow space. Besides various types of printing techniques, nowadays, this branch of aesthetic design is digitally created. Ex Libris continues to exist, honoring the production of the book and book lovers as well. Denying the physical body of the book has been on the agenda since knowledge is acquired through search in the virtual reality of the internet, without any physical contact except the computer’s keyboard. Being in need of the physical existence of a book and articulating the necessity of a corporeal touch are perhaps the chief reasons of the subsistence of Ex Libris still as an active profession.
Ex Libris is the chief actor of the trio; the book itself, the owner and readers. The apparent need of identification between the book and the owner is the product of this relation. Therefore Ex Libris, occupies a place in our lives, not only for its contents but also for the values it represents. A book is known as long as it is read and is read as long as it is known. If we consider the necessity of its sign regarding where it belongs as an object of knowledge, we may say that, beyond an etiquette, Ex Libris is a sign of a sublimed feeling (sensation). Going through such details, it is not difficult to understand what needs Ex Libris artists have and drift in an occupation with such contemporary as well as historical depth. Instead of discussing this understanding on the level of a pure appreciation, it must become a duty of book lovers to keep Ex Libris alive through traditional events. And thus, with this awareness, we organize “Grafica Versus Grafica 2010” both as an international contest, exhibition and student workshop, keeping Ex Libris as the main focus of the event.
Belgium is our partner of this year. It is our duty to promote and sustain this international contest, exhibition and workshop with the pioneering Belgian Ex Libris artist, Martin R. Baeyens.
Translation: Ayten SururiGrafica versus Grafica
Belçika-Kuzey Kıbrıs'2010
EX LIBRIS – KİTABIN AİDİYETİ
Ümit İnatçı
"Grafica Versus Grafica" adı altında 2009'un Ocak ayında başlattığımız iki ülkeli grafik tasarım etkinliklerimizin birincisini İran'la yaptık. Poster sergisi ve İran poster tasarımıyla ilgili bir seminerden oluşan etkinliğimiz, hem eğitsel, hem de sanatsal yetkinlik açısından oldukça doyurucu bir seviyedeydi. Aslında nitelik birincil kaygımızdır. İşte bu yüzdendir ki, alanın en yetkin isimlerini biraraya getirmek ve onların öncülüğünde ortak etkinliklere imza atmak öncelikli hedefimizdir. 2010'da ikincisini planladığımız "Grafica Versus Grafica" grafik tasarım etkinliğini bu defa Ex Libris kapsamında yapıyoruz.
Kitabı sahiplenme, ona bir aidiyet kazandırma ve onun tanınabilirliğinin imgesini oluşturma gibi ihtiyaçlardan doğan Ex Libris, özgün baskının avuçici bir alanda minimalize edilmiş şeklidir. Her türlü baskı tekniklerinin yanında, günümüzde artık digital ortamlarda da üretilen bu estet tasarım branşı, kitapseveri olduğu kadar kitabın varlığını da onore etmek için kendini varkılmaya devam ediyor. Internet'in virtüel gerçeklik ortamında yarattığı gezinme olanaklarından yararlanarak bilgiye varmanın, bilgisayar klavyesinden başka hiç bir fiziksel teması içermemesi bir yerde kitabın bedeninin inkar edilmesini gündeme getirdi. Bir kitap bedeninin fiziki varlığına ihtiyaç duyulması ve tensel bir temasın gerekliliğinin idrak edilmesi belki de Ex Libris'in hala yaşayan bir uğraş olmasının tek nedenidir.
Ex Libris, kitabın kendisi, kitabın sahibi ve okuru arasında oluşan üçlü bir ilişkinin baş aktörüdür. Sadece içerdiğiyle değil temsil ettiği değerlerle de hayatımızda yer aldığı için, kitapla onu sahiplenen arasında bir özdeşleşme ihtiyacının doğması böyle bir ilişkinin ürünüdür. Kitap okunduğu sürece bilinir ve bilindiği sürece okunursa, bir bilinen olarak nereye ait olduğunun da işaretini taşıması gerektiği üzerine düşünürsek, Ex Libris'in bir etiketten öte, süblime edilmiş bir hissiyatın göstergesi olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bu ayrıntılara baktığımız zaman Ex Libris sanatçılarının hangi gereksinimlerle böylesi spontan ve aynı zamanda tarihsel derinliğe sahip bir uğraş alanında salındıklarını anlamak zor değil. Bu anlayışı saf bir takdir seviyesinde bırakmak yerine Ex Libris'in geleneksel etkinliklerle yaşamasını sağlamak en azından bir kitapsever olarak bir vazifeye dönüşmeli. İşte biz de bu bilinçle yola çıkarak, hem uluslararası yarışma ve sergi, hem de öğrencilerimize yönelik atölye çalışması olarak tasarladığımız "Grafica Versus Grafica 2010"nun etkinlik odağını Ex Libris'e ayırdık.
Bu yıl ülke olarak seçtiğimiz partnerimiz Belçika oluyor. Ex Libris sanatı denince akla ilk gelen isimlerden olan Belçikalı sanatçı Martin R. Baeyens'in öncülüğünü paylaştığı bu uluslararası yarışma ve serginin arkasını getirmek bizim için bir ödev olacaktır.
GRAFICA VERSUS GRAFICA
Belgium – North Cyprus 2010
The Subject: EX LIBRIS
Ümit İnatçı
The first bi-national Graphics design event, called 'Grafica Versus Grafica, started in January 2009 was with Iran; Consisting of a poster exhibition and a seminar on Iran poster design, this event was quite satisfactory regarding both the artistic and didactic competence. The quality is our primary concern. And thus, bringing the prominent names together and organizing a common event under their leadership is our primary target. The second "Grafica Versus Grafica" graphic design event is of Ex Libris type and will be held in 2010.
Born out of the needs of the book ownership, creating a sense of belonging and forming its symbol of recognizability, Ex Libris is the minimized form of a unique printing in a narrow space. Besides various types of printing techniques, nowadays, this branch of aesthetic design is digitally created. Ex Libris continues to exist, honoring the production of the book and book lovers as well. Denying the physical body of the book has been on the agenda since knowledge is acquired through search in the virtual reality of the internet, without any physical contact except the computer's keyboard. Being in need of the physical existence of a book and articulating the necessity of a corporeal touch are perhaps the chief reasons of the subsistence of Ex Libris still as an active profession.
Ex Libris is the chief actor of the trio; the book itself, the owner and readers. The apparent need of identification between the book and the owner is the product of this relation. Therefore Ex Libris, occupies a place in our lives, not only for its contents but also for the values it represents. A book is known as long as it is read and is read as long as it is known. If we consider the necessity of its sign regarding where it belongs as an object of knowledge, we may say that, beyond an etiquette, Ex Libris is a sign of a sublimed feeling (sensation). Going through such details, it is not difficult to understand what needs Ex Libris artists have and drift in an occupation with such contemporary as well as historical depth. Instead of discussing this understanding on the level of a pure appreciation, it must become a duty of book lovers to keep Ex Libris alive through traditional events. And thus, with this awareness, we organize "Grafica Versus Grafica 2010" both as an international contest, exhibition and student workshop, keeping Ex Libris as the main focus of the event.
Belgium is our partner of this year. It is our duty to promote and sustain this international contest, exhibition and workshop with the pioneering Belgian Ex Libris artist, Martin R. Baeyens.
Translation: Ayten Sururi